Popis činnosti programu ÚDRŽBA |
|
There are no translations available
Úvodní tabulka má tento vzhled a jednotlivé dostupné činnosti.
Nová data
Po volbě "Nová data" zakládáme jak novou kartu linky
tak i v již existující lince jednotlivé stroje nebo pracoviště.
Dostáváme se do formuláře LINKA na poslední záznam. Pomocí myši
a nebo klávesou PgUp se dostaneme na nový záznam a tím můžeme
založit novou LINKU, STROJ, PROHLÍDKU a nebo VÝMĚNU pro příslušnou
linku a stroj.
|
Read more...
|
|
Plánované prohlídky, výměny a opravy |
|
There are no translations available
Jsou založeny na termínech uvedených v jednotlivých
kartách strojů nebo seskupení s vazbou na neplánované opravy. Základem
jsou data o potřebě vykonat jednotlivé druhy prohlídek, oprav, seřízení,
výměny náplně a pod. pro správný chod stroje. K přehlednosti přispívá
i zpětné hlášení o výsledku plánované prohlídky následně možný
i vznik i plánované opravy. Hotové prohlídky a opravy
jsou pro potřeby statistiky dále archivovány. Pro příslušný
datum je vždy k dispozici plán prohlídek s potřebným popisem práce
a materiálu.
|
|
Operativní údržba |
|
There are no translations available
Využívá hlášení poruch přímo od obsluh strojů.
Při tomto hlášení je hlavním bodem pro servisní personál
informace na alfanumerickém displeji pageru a nebo vytištění hlášené
poruchy na smluveném místě. Servisní personál je ihned informován
a na textovém displeji pageru (ceny téměř stejné jako o numerického
nebo jenom akustického) o místě - LINKA a zkráceném popisu závady.
Jako velmi se účinné a jednoduché se osvědčilo využití počítačové
sítě závodu k nahlášení, převzetí a ukončení poruch. Časy
jednotlivých úkonů tj. nahlášení, převzetí a ukončení jsou
archivovány. Nahlašování poruch provádí jak vedoucí výrobních
úseků tak i pověření pracovníci (přístupové kódy). Pokud není
rozvedena počítačová síť, může se k nahlášení použít
samostatný průmyslový terminál. Obdobně je řešeno i přebíráním
a potvrzování požadavků jednotlivými servisními pracovníky.
Servisní personál po nahlášení poruchu převezme a po opravě může
zpětně odhlásit a doplnit informace o průběhu opravy. Současně
je přesně zjištěn čas potřebné reakce na požadavek, doba
opravy a čas po který stroj nemohl pracovat. Statistické vyhodnocení
poruch s různými podmínky je možné pro jednotlivé linky, stroje.
|
|
Datová struktura |
|
There are no translations available
Program využívá databázi ACCES, která je součástí
programového balíku Office 97 nebo Office 2000. Program využívá
počítačů v síti pod OS WIN 98, NT. Na jednom vybraném PC je
vedena společná databáze.
Předpokladem datové struktury je rozdělení závodu na jednotlivé
linky (může být i jedna), které se dále dělí na jednotlivé
stroje, pracoviště nebo operace. Pro jednoznačné určení
stroje je možno použít jeho identifikační číslo, tj. číslo
základního prostředku v rámci závodu a nebo vazbu na identifikační
číslo linky. IČ linky nebo stroje může být textového nebo číselného
charakter.
|
Read more...
|
|
|